Zasady uczestnictwa w Klubie
Zasady uczestnictwa w Klubie:
1. Uczestnikiem / uczestniczką Klubu Senior+ w Oleśnie może zostać każdy mieszkaniec Gminy Olesno, który ukończył 60 lat i jest osobą nieaktywną zawodowo.
2. Uczestnictwo w Klubie jest nieodpłatne.
3. Uczestnictwo w Klubie wymaga złożenia wszystkich niżej wymienionych dokumentów:
- Deklaracja uczestnictwa w Klubie Senior+ w Oleśnie,
- Oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem i zobowiązanie do jego przestrzegania,
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych
- zezwolenie lub brak zezwolenia na rozpowszechnianie wizerunku
- zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w zajęciach ruchowych i sportowo – rekreacyjnych, jeżeli senior / seniorka chce w nich uczestniczyć,
4. Dane zawarte w Deklaracji są weryfikowane na podstawie dokumentu tożsamości seniora / seniorki okazanego w trakcie przyjmowania Deklaracji.
5. Dokumenty wymienione w ust. 3 przyjmowane są przez Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Oleśnie oraz przez pracownika Ośrodka wyznaczonego do koordynacji działań w Klubie w godzinach jego funkcjonowania, o ile Klub dysponuje wolnymi miejscami.
W sytuacji braku miejsc, nie przyjmuje się dokumentów kolejnych osób do chwili zwolnienia się miejsca w Klubie.
6. Uczestnikowi / uczestniczce Klubu Senior+ w Oleśnie wydaje się Informację o przetwarzaniu danych osobowych,
7. Uczestnictwo w Klubie rozpoczyna się od dnia rozpoczęcia udziału seniora / seniorki w zajęciach wybranej stałej sekcji lub w warsztatach.
8. Klub nie świadczy usług opiekuńczych i nie świadczy opieki osobom niesamodzielnym. Udział w zajęciach Klubu osoby niesamodzielnej wymaga stałej obecności opiekuna, wskazanego przez tę osobę.
9. Uczestnictwo w Klubie odbywa się na zasadach:
- poszanowania podmiotowości każdego uczestnika i uczestniczki, poszanowania godności, wolności i intymności uczestników;
- zapewnienia uczestnikom poczucia bezpieczeństwa;
- zapewnienia otwartego dostępu do usług;
- promowania potencjału i doświadczenia seniorów;
- motywowania uczestników do samopomocy;
- animowania aktywności i rozwoju osobistego w oparciu o indywidualne potrzeby i możliwości seniora / seniorki;
- animowania integracji pomiędzy seniorami, a środowiskiem lokalnym;
- promowania wolontariatu międzypokoleniowego.
10. Zakończenie uczestnictwa w Klubie następuje w sytuacji:
- zgłoszenia przez seniora / seniorkę rezygnacji z uczestnictwa w Klubie,
- nie przestrzegania przez uczestnika / uczestniczkę postanowień niniejszego Regulaminu, w tym także w sytuacji nieuzasadnionej nieobecności na wybranych przez uczestnika/ uczestniczkę zajęciach stałej sekcji lub warsztatów, jeżeli nieobecność ta trwa przez miesiąc; decyzję o zakończeniu uczestnictwa w Klubie z tego powodu podejmuje Kierownik OPS na wniosek kadry merytorycznej Klubu.